تغییر زبان

مراحل ضد عفونی و شست‌ و شوی سینک ظرف‌ شویی

نحوه شستشو و خشک کردن کاپشن پَر در خانه

شستشو و خشک کردن کاپشن پَر کمی دشوار به نظر می‌رسد، از این رو بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند این مدل کاپشن را نشویید. چرا که ممکن است پر در کاپشن گوله شود و کاپشن از بین برود و در نتیجه دیگر قابل استفاده نباشد.

با این حال اگر در جزء افرادی هستید که تمایلی به شستشوی کاپشن پر خود ندارند، بهتر است بدانید که ممکن است بدن در کاپشن دچار تعریق شود و پس از مدتی بو بگیرد. از این رو شستشوی کاپشن را به تعویق نیاندازید و حتما اقدامات لازم را برای نظافت کاپشن پر انجام دهید.

با این حال در صورتی که در شستشوی کاپشن پر و خشک کردن آن تردید دارید و تصور می‌کنید که کاپشن گران قیمت‌تان از بین می‌رود، حتما به یک خشکشویی آنلاین یا آفلاین مراجعه کنید. کارشناسان خشکشویی بر اساس تجربیات خود، مهارت‌های لازم برای شستن کاپشن پر را دارند و مانع از بین رفتن یا گوله شدن پر داخل کاپشن می‌شوند.

نحوه صحیح شستن کاپشن پر در خانه
یکی از مشکلاتی که ممکن است در شستن کاپشن پر در خانه به‌وجود آید، گوله شدن پر داخل کاپشن است. از این رو در صورتی که در شستشوی آن دچار اشتباه شوید، ممکن است برای همیشه با کاپشن پر مورد علاقه‌تان خداحافظی کنید. به منظور حفظ کیفیت کاپشن، در این مقاله چند نکته را به شما آموزش می‌دهیم تا کاپشن پر را به سادگی در خانه بشویید و مانع گوله شدن پَرهای کاپشن شوید.

1- کاپشن پر را در ماشین لباسشویی قرار ندهید
بهترین روش شستن کاپشن پر در خانه، با دست است. از این رو توصیه می‌کنیم کاپشن پر را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید. بنابراین یک تشت را پر از آب ولرم کنید و مقداری مواد شوینده ملایم به آب اضافه کنید.

سپس کاپشن را داخل تشت قرار دهید تا کاملا خیس شود. اگر می‌خواهید پر داخل کاپشن سالم باقی بماند، به کاپشن چنگ نزنید و به آن فشار وارد نکنید. سعی کنید کاپشن را با ملایمت بشویید تا پرها گوله نشوند.

2- درزهای کاپشن پر را بدوزید
پیش از شستشوی کاپشن پر به یاد داشته باشید که درز یا سوراخ‌های ایجاد شده کاپشن را بدوزید. معمولا جیب‌های کاپشن به سادگی پاره می‌شوند. در این صورت پیش از شستشو برای دوختن پارگی یا درز کاپشن اقدام کنید.

این کار باعث می‌شود که هنگام شستشو پر از کاپشن خارج نشود و حجم کاپشن کم نشود. در این صورت کاپشن کیفیت اولیه خود را پس از شستشو حفظ می‌کند و سالم باقی می‌ماند.

3- کاپشن پر را لکه گیری کنید
پیش از هر گونه اقدام به منظور شستشو، کاپشن را لکه‌گیری کنید تا پس از شستن کاپشن پر، لکه‌ای روی کاپشن ثابت باقی نماند. در نگاه اول پاک کردن لکه گِل، روغن یا مواد غذایی از روی کاپشن ساده به نظر می‌رسد. اما با لکه چسب، رنگ، قیر و دیگر لکه‌ها چه می‌کنید تا رویه کاپشن سالم باقی بماند؟

به منظور از بین بردن لکه روی کاپشن نیاز به مهارت و تجربه دارد. چرا که ممکن است تنها یک اشتباه در پاک کردن لکه کاپشن پر منجر به پاره شدن آن گردد. از این رو حتما برای پاک کردن هر لکه به‌خصوص، باید اطلاعت لازم را بیاموزید یا کاپشن خود را برای لکه‌بری به یک خشکشویی معتبر بسپارید.

4- در شستشوی کاپشن پر در ماشین لباسشویی دقت کنید
در صورتی که نمی‌توانید کاپشن پر را با دست بشویید و به شستن آن در ماشین لباسشویی اصرار دارید، حتما باید نکاتی را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که آب داغ رویه کاپشن و پر داخل کاپشن را از بین می‌برد، در این صورت بهتر است دمای آب ماشین لباسشویی را روی آب ولرم تنظیم کنید.

معمولا کاپشن وزن بالایی دارد. در این صورت هیچ‌گاه کاپشن پر را به همراه لباس‌های دیگر در ماشین لباسشویی قرار ندهید. چرا که هیچ یک از لباس‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند و ممکن است ماشین لباسشویی نیز نتواند وزن بالای لباس‌های را تحمل کند.

همچنین اگر ماشین لباسشویی پُر باشد، آب و مواد شوینده کافی به سایر لباس‌ها نفوذ نمی‌کند. در نتیجه کاپشن پر و لباس‌های دیگر به خوبی شسته نخواهند شد.

چگونه کاپشن پر را خشک کنیم؟
خشک کردن کاپشن پر به صبر و بردباری نیاز دارد، چرا که برای خشک کردن این مدل کاپشن به یک روز زمان نیاز دارید تا پرهای داخل کاپشن به خوبی خشک شوند. به یاد داشته باشید که کاپشن پر را داخل خشک‌کن ماشین لباسشویی قرار ندهید، چرا که پرهای داخل آن گوله می‌شوند.

روش صحیح خشک کردن کاپشن پر به این صورت است که ابتدا آن را روی یک حوله تمیز قرار دهید تا رویه آن خشک شود. سپس هر چند دقیقه یک بار لایه داخل کاپشن را با دست باز کنید. با این روش پرهای داخل کاپشن گوله نمی‌شوند و کاپشن‌تان سالم باقی می‌ماند.